Direct naar inhoud

Ben je in crisis en heb je acute hulp nodig?

Bij een psychische crisis:

neem contact op met je behandelaar, huisarts, huisartsenpost of crisisdienst van GGZ in de buurt.

Denk je aan zelfdoding?
Bel 24/7 anoniem en gratis 0800-0113 
of chat op 113.nl

Spoedeisende hulp of nood?
Bel het alarmnummer 112.

Waar ben je naar op zoek?

Wat er allemaal kan spelen in je bol

Als je je hierin herkent, kun je doorklikken naar tips, verhalen, tests en oefeningen die hiermee te maken hebben.

Thema's die je op In je bol vindt

In je bol is hét startpunt om beter in je vel te zitten. Deze thema´s kunnen je hierbij helpen.

Chatten

Je kunt elke dag tussen 14.00 en 22.00 uur gratis en anoniem chatten met een getrainde vrijwilliger. Wil je eerst weten wat je kunt verwachten van dit gesprek? Hier leggen we het uit.

Chatten is 100% vertrouwelijk en je hoeft ons niet te vertellen wie je bent. Om veilig te kunnen chatten wordt je IP-adres versleuteld. Meer uitleg vind je in onze privacyverklaring.

Bellen

Je kunt elke dag tussen 14.00 en 22.00 uur gratis en anoniem bellen met een getrainde vrijwilliger. Wil je eerst weten wat je kunt verwachten van dit gesprek? Hier leggen we het uit.

Bellen is 100% vertrouwelijk en je hoeft ons niet te vertellen wie je bent. Je telefoonnummer wordt versleuteld. Meer uitleg vind je in onze privacyverklaring.

Bel met 0800 - 0450
Community

Ben je in crisis en heb je acute hulp nodig?

Bij een psychische crisis:

neem contact op met je behandelaar, huisarts, huisartsenpost of crisisdienst van GGZ in de buurt.

Denk je aan zelfdoding?
Bel 24/7 anoniem en gratis 0800-0113 
of chat op 113.nl

Spoedeisende hulp of nood?
Bel het alarmnummer 112.

Huisregels voor chat en telefoon

In je bol is er voor iedereen in Nederland tussen de 16 en 27 jaar. Bij In je bol vind je een veilige, anonieme plek waar je terecht kunt als het even niet zo lekker gaat. Naast betrouwbare informatie kun je ook bij ons terecht als je behoefte hebt aan contact. Zo kun je met een getrainde vrijwilliger bellen of chatten. Om ervoor te zorgen dat dit voor iedereen op een prettige en veilige manier gebeurt, hebben we een aantal huisregels. 

Bel & chat

Onze getrainde vrijwilligers zitten achter de chat en telefoon om écht naar je te luisteren. Echt alles is bespreekbaar, zolang we het gesprek op een respectvolle manier voeren. Daarom is het belangrijk dat je: 

goed te verstaan bent

zodat wij goed kunnen luisteren

aandacht hebt bij het gesprek

zodat we kunnen verbinden

respectvol omgaat met onze vrijwilligers

zodat zij goed kunnen helpen

Veelgestelde vragen

Wat kan ik bespreken met jullie?

Je kunt met ons praten over wat er in jouw bol speelt. Soms kunnen we samen een gesprek voeren waardoor je weer wat ruimte voelt. Soms is er meer nodig en denken we met je mee over verdere hulp, maar alleen als jij dat zelf wil.

Waarom staan er regels bij praten of chatten?

We willen dat iedereen, zowel jij als onze vrijwilligers, zich veilig voelt in het gesprek. De regels zorgen ervoor dat het gesprek op een respectvolle manier verloopt.

Wat gebeurt er als ik de regels overtreed?

Bij de eerste overtreding kan er een time-out komen: je kunt ons na 24 uur weer bereiken. Bij herhaaldelijke overtredingen kan dit leiden tot een langere blokkade.

Wat verstaan jullie onder 'respectvol' praten?

We vragen je vriendelijk te blijven. Schelden, kwetsende opmerkingen, dreigen, racistische taal of seksueel grensoverschrijdend gedrag hoort daar niet bij. Je mag wél je gevoelens uiten, ook boosheid of teleurstelling, maar houd je communicatie vriendelijk naar de vrijwilliger toe.

Kan ik anoniem en vertrouwelijk met jullie praten?

Jouw privacy is voor ons heilig. We weten niet wie je bent en dat hoef je ons ook niet te vertellen. Er verschijnt niets over ons op je telefoonrekening en je contactgegevens zijn voor ons onzichtbaar. We delen niets met anderen, tenzij jij dat zelf wilt en daar toestemming voor geeft. We registreren alleen (versleuteld) hoe vaak er contact is opgenomen vanuit dezelfde contactgegevens. Wil je precies weten hoe dat werkt? Bekijk dan de Privacyverklaringen over Bellen en Chatten .

Waarom kan ik jullie niet bereiken?

We zijn iedere dag open tussen 14.00 uur en 22.00 uur. Kun je ons niet bereiken? Dan zijn al onze vrijwilligers in gesprek. Probeer het later nog eens, we hopen je snel te spreken. In de tussentijd kun je ook terecht op de community.

Maximaal twee keer contact per dag

We willen er zijn voor zoveel mogelijk mensen. Daarom kun je maximaal twee keer per dag een gesprek voeren met In je bol. Heb je het maximum bereikt? Dan ben je de volgende dag weer welkom. Zo zorgen er we ervoor dat iedereen een kans krijgt om met een van onze vrijwilligers te praten.

Erover praten?

Chatten

Je kunt elke dag tussen 14.00 en 22.00 uur gratis en anoniem chatten met een getrainde vrijwilliger. Wil je eerst weten wat je kunt verwachten van dit gesprek? Hier leggen we het uit.

Chatten is 100% vertrouwelijk en je hoeft ons niet te vertellen wie je bent. Om veilig te kunnen chatten wordt je IP-adres versleuteld. Meer uitleg vind je in onze privacyverklaring.

Bellen

Je kunt elke dag tussen 14.00 en 22.00 uur gratis en anoniem bellen met een getrainde vrijwilliger. Wil je eerst weten wat je kunt verwachten van dit gesprek? Hier leggen we het uit.

Bellen is 100% vertrouwelijk en je hoeft ons niet te vertellen wie je bent. Je telefoonnummer wordt versleuteld. Meer uitleg vind je in onze privacyverklaring.

Bel met 0800 - 0450